질문/답변 | 제목 |
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Q | [이벤트] 이벤트 주문의 수량 변경을 위해 재주문하고 싶어요. |
A |
이벤트 상품은 구매 이후 환불이 불가하기 때문에 수량, 응모자 정보 수정(오타,정보 누락의 경우에만 가능) 등을 이유로 변경을 위해 취소 및 환불을 원하시는 경우, 기존에 구매 하신 수량과 같거나 이상으로 새 주문을 결제 완료 후 기존 주문번호&새 주문번호와 함께 1:1문의로 접수 부탁드립니다. (ex. 1개를 샀는데 5개로 변경하고 싶어요 (O) / 5개를 샀는데 4개 취소하고 1개로 변경하고 싶어요 (X)) 재주문 및 주문취소 요청은 반드시 응모 기간 내에 이뤄져야 하는 부분 참고 부탁드립니다. ㅡㅡ Event products cannot be refunded after purchase, so if you wish to cancel or refund due to the quantity or modification of applicant information, etc., Please make a 1:1 inquiry with the existing order number and the new order number after completing the payment of the new order with the same or more than the existing order number and new order number. (ex. I bought one, but I want to change it to five (O) / I bought five, but I want to cancel four and change it to one (X)) Please note that reordering and order cancellation requests must be made within the application period.
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Q | [상품/주문] 가상계좌 입금자명을 변경하고 싶어요. |
A |
가상계좌로 결제를 선택하신 경우, 입금자명은 별도 설정이 불가합니다. 주문자명과 입금자명이 동일하게 자동적으로 설정되기에, 입금 시 입금자명을 주문자명으로 기입해주시기 바랍니다. 만약 입금자명과 주문자명이 상이한 경우, 시스템에서 입금 사항을 인지하지 못할 수 있습니다. 이로 인해 이벤트 상품 등 판매 기한이 있는 상품의 입금 확인이 정상적으로 처리되지 않는 경우 응모가 불가합니다. 이 경우 개별 안내 후 환불을 도와드립니다. ㅡㅡ If you choose to pay with a virtual account, the name of the depositor cannot be set separately. The name of the orderer and the name of the depositor are automatically set up the same, so please write the name of the depositor as the name of the orderer when you make the deposit. If the name of the depositor and the name of the orderer are different, the system may not recognize the deposit. For this reason, you cannot apply if the deposit confirmation of products with a sales deadline such as event products is not processed normally. In this case, we will guide you individually and help you with a refund.
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Q | [이벤트] 이벤트 당첨자 본인인증을 위해 카카오톡 친구추가를 했으나 메시지가 안 보내집니다. |
A |
카카오톡에서 뮤직플랜트 '채널'을 추가하신 경우에는 메시지 전송이 불가합니다. 당첨자 발표글 내 '당첨자 정보 회신 방법 안내'를 다시 참고하시어 뮤직플랜트 '친구' 추가를 진행해주시기 바랍니다. 1. 카카오톡 접속 2. '친구' 탭 선택 (왼쪽 하단, 사람 모양 아이콘) 3. '친구 추가' 선택 (오른쪽 상단, 사람 모양 플러스 아이콘) 4. 'ID로 추가' 선택 (오른쪽에서 2번째) 5. 'musicplant' 검색 6. 친구 추가 후 '1:1채팅'으로 당첨자 개인정보 전달 ㅡㅡ If you added a MUSICPLANT "Channel" on Kakao Talk, you cannot send a message. Please refer to the '당첨자 정보 회신 방법 안내(winner's information reply guide)' in the winner's announcement again and proceed with the addition of the MUSICPLANT "Friend." 1. 카카오톡(Kakao Talk) Access 2. Select the '친구(Friends)' tab (lower left, human icon) 3. Select '친구 추가(Add Friend)' (top right, human shape plus icon) 4. Select 'ID로 추가(Add as ID)' (2nd from right) 5. Search 'musicplant' 6. Add a friend and deliver the winner's personal information through "1:1채팅(1:1 Chat)"
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Q | [상품/주문] 일반판매 상품 주문건을 취소하고 싶어요. |
A |
일반판매 상품 주문건의 취소를 원하시는 경우 아래 내용을 참고하여 문의해주시기 바랍니다. - '입금완료' 상태인 경우 : 취소/환불 가능. 'CONTACT > 1:1'로 "주문번호"와 함께 취소 문의 - '배송준비중' 상태인 경우 : 취소/환불 불가. * '가상계좌/무통장입금'으로 결제하신 경우 "환불정보(은행명/계좌번호/예금주명)" 필수 전달 * 취소 승인 후 실제 환불까지 평일 기준 평균 3~5일 소요 ㅡㅡ If you want to cancel the order for normal products, please contact us referring to the information below. - In case of '입금완료(Deposit Completed)' status : Cancellation/refund is possible. Inquire cancellation with "Order Number" at 'CONTACT > 1:1' - In case of '배송준비중(Preparing for Delivery)' status : Cancellation/refund is not possible. Shipment in order of order within 10~14 business days according to the MUSICPLANT delivery schedule * If you paid with '가상계좌(virtual account)/무통장입금(bankbook deposit)', please deliver "refund information (bank name/account number/deposit name)" as a must. * It takes an average of 3~5 business days from approval for cancellation to actual refund.
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Q | [상품/주문] 예약판매 상품 주문건을 취소하고 싶어요. |
A |
예약판매 상품 주문건의 취소를 원하시는 경우 아래 내용을 참고하여 문의해주시기 바랍니다.
○ 상품 발매 전 - 취소/환불 가능. 'CONTACT > 1:1'로 "주문번호"와 함께 취소 문의
○ 상품 발매 후 - '입금완료' 상태인 경우 : 취소/환불 가능. 'CONTACT > 1:1'로 "주문번호"와 함께 취소 문의 - '배송준비중' 상태인 경우 : 취소/환불 불가. 뮤직플랜트 배송 일정에 따라 평일 기준 10~14일 내에 주문 순서대로 발송
● 주의사항 - '가상계좌/무통장입금'으로 결제하신 경우 "환불정보(은행명/계좌번호/예금주명)" 필수 전달 - 이벤트 상품 등 별도 취소/환불 관련 안내가 있는 상품의 경우 해당 상품 상세 페이지 또는 옵션 사항 참고 - 취소 승인 후 실제 환불까지 평일 기준 평균 3~5일 소요
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If you want to cancel the order for pre-order products, please contact us referring to the information below.
○ Before the release of the product - Cancellation/refund is possible. Inquire cancellation with "Order Number" at 'CONTACT > 1:1'
○ After the release of the product - In case of '입금완료(Deposit Completed)' status : Cancellation/refund is possible. Inquire cancellation with "Order Number" at 'CONTACT > 1:1' - In case of '배송준비중(Preparing for Delivery)' status : Cancellation/refund is not possible. Shipment in order of order within 10~14 business days according to the MUSICPLANT delivery schedule
● Precautions - If you paid with '가상계좌(virtual account)/무통장입금(bankbook deposit)', please deliver "refund information (bank name/account number/deposit name)" as a must. - In the case of products with separate cancellation/refund related information, such as event products, refer to the product details page or options. - It takes an average of 3~5 business days from approval for cancellation to actual refund.
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Q | [배송] 포스터가 안 왔어요. |
A |
포스터는 일반적으로 초도한정 구성품으로 선착순 증정되기에 입고 상황에 따라 미증정될 수 있습니다. 포스터가 미증정되는 경우 배송 전에 별도로 안내 드리지 않는 점 참고해주시기 바랍니다. 지관통을 구입했으나 선착순 소진으로 포스터를 수령하지 못하신 경우에는 지관통 상품만 환불을 도와드립니다. * 일부 상품의 경우 포스터가 앨범 내에 접지 형태로 내장되어 있을 수 있기에 문의 전 상품 전체 사항을 우선 확인해주시기 바랍니다. ㅡㅡ The poster is usually a first-come, first-served limited component, so it may not be presented depending on the warehousing situation. If the poster has not been presented, please note that we do not inform you before delivery. If you purchased a paper tube but failed to receive the poster due to exhaustion on a first-come, first-served basis, we will help you refund only the paper tube product. * For some products, the poster may be embedded in the album in a folded form, so please check the entire product first before inquiring.
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Q | [회원] 회원탈퇴를 하고 싶어요. |
A |
회원 탈퇴를 원하시는 경우, 아래와 같이 경로를 따라 진행해주시길 바랍니다. 'MY PAGE > 1:1' 또는 '사람 모양 아이콘' 클릭 > 정보 관리 > 회원 탈퇴 선택 탈퇴하실 경우 구매내역 확인은 물론 로그인 후 가능한 모든 기능은 사용하실 수 없습니다. 탈퇴하신 후에 회원 정보의 복구는 불가능하며, 보유하신 쿠폰이나 적립금도 모두 무효화됩니다. ㅡㅡ If you want to withdraw from the membership, please follow the route as below. Click 'MY PAGE > 1:1' or 'Person Shape Icon' > 정보관리(Information Management) > Select 회원 탈퇴(Leave Membership) If you withdraw, you will not be able to check your purchase details and use all possible functions after logging in. After you withdraw, you cannot restore your membership information, and all coupons and reserves you have will be invalidated.
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Q | [이벤트] 이벤트 주문의 배송 정보를 변경하고 싶어요. |
A |
이벤트 상품은 구매 후 배송 정보를 비롯한 전체 정보의 변경이 불가합니다. 이는 사전에 이벤트 공지를 통해 안내 후, 구매 시 옵션을 통해 고객님의 동의를 받은 사항이기에 양해해주시기 바랍니다.
만약 부득이한 사유로 변경이 필요하신 경우 해당 상품의 발송 시작일 D-7일 전까지만 배송 정보 변경이 가능합니다. "변경 원하는 정보"와 함께 'CONTACT > 1:1'에 문의를 남겨주시면 확인을 도와드리겠습니다.
다만, 상품 입고 사정 및 배송 진행 상황으로 인해 발송 시작일이 앞당겨지는 경우에는 어떠한 사유로도 배송 정보 변경이 불가할 수 있습니다. 이 경우에는 우선 발송 후 해당 상품을 반품 수거하여 재배송 도와드리며, 택배 박스 1개 당 6,000원의 왕복 배송비가 부과됩니다.
만약, 상품 입고 사정 등으로 발송 시작일이 늦춰지는 경우에는 별도의 배송 정보 변경 가능 기간을 안내드립니다.
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You cannot change the entire information including the delivery information after purchasing the event product. Please understand that this is a matter that was informed through the event notice in advance and received your consent through options when you puchase it.
If you need a change due to unavoidable reasons, you can change the shipping information only D-7 days before the product's shipment starts. If you leave an inquiry at 'CONTACT > 1:1' with "Information you want to change", we will help you check.
However, if the shipping start date is advanced due to product warehousing and delivery progress, it may not be possible to change the shipping information for any reason. In this case, we will help you return and collect the product first, and a round trip delivery fee of KRW 6,000 will be charged per delivery box.
If the shipping start date is delayed due to product warehousing, we will inform you of the period when you can change the shipping information separately.
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Q | [상품/주문] 문화누리카드 사용 방법이 궁금해요. |
A |
뮤직플랜트는 '문화누리카드(문화이용권)' 가맹점으로 등록되어 있습니다. 문화누리카드 이용을 원하시는 경우 관련 공지(링크)를 참고해주시기 바랍니다. ㅡㅡ Music Plant is registered as a '문화누리카드(Culture License)' merchant. If you want to use 문화누리카드, please refer to the related notice(link).
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Q | [상품/주문] 적립금 사용 방법이 궁금해요. |
A |
적립금은 2,000원 이상 적립된 시점부터 주문 시 1원 단위로 사용할 수 있습니다.
다만, 이벤트 상품의 경우에는 적립금 사용이 불가할 수 있습니다.
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The reserves can be used in units of 1 KRW when ordering from the point of accumulation of more than 2,000 KRW.
However, in the case of event products, you may not be able to use the reserves.
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Q | [상품/주문] 현금영수증 발급정보를 변경하고 싶어요. |
A |
현금영수증은 발급정보 변경은 구매일로부터 30일 이내에만 가능합니다.
'CONTACT > 1:1'로 "주문번호"와 함께 "수정 원하는 발급 정보"를 전달해주시기 바랍니다.
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The cash receipt can only be changed within 30 days from the date of purchase.
Please send the "order number" and the "issue information you want to modify" to 'CONTACT > 1:1'.
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Q | [상품/주문] 현금영수증이 발급됐는지 궁금해요. |
A |
현금영수증은 상품 구매(결제완료) 시 주문자 휴대폰 정보로 자동 발급됩니다.
발급 사항은 '국세청 홈택스 > 조회/발급 > 현금영수증조회'에서 확인하실 수 있습니다.
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Cash receipts are automatically issued with the order's mobile phone information when purchasing(payment completed).
You can check the issuance in the '국세청 홈택스(National Tax Service Home Tax) > 조회/발급(Inquiry/Issue) > 현금영수증조회(Cash Receipt Inquiry)'.
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Q | [상품/주문] 페이팔에서 결제 시 주소 정보를 잘못 입력했어요. |
A |
페이팔에서 결제 시 주소 정보를 관련 공지(링크)에 따라 설정하지 않으신 경우, 올바른 정보로 다시 주문 후 'CONTACT > 1:1'에 "주문번호"와 함께 기존 주문 취소를 요청해주세요.
담당자가 확인 후 처리를 도와드립니다.
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If you did not set the address information according to the related notice(link) when making the payment on PayPal, please order again with the correct information and request the cancellation of the existing order with the "order number" on 'CONTACT > 1:1'.
The person in charge will help you with the processing after checking
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Q | [상품/주문] 결제수단을 변경하고 싶어요. |
A |
결제 수단 변경이 필요하신 경우 재주문을 통해서만 결제 수단 변경이 가능합니다. ○ 일반 상품 - 우선 취소 가능. 'CONTACT > 1:1'로 "주문번호"와 함께 취소 문의 ○ 이벤트 상품 - 우선 재주문 후 'CONTACT > 1:1'로 "취소 원하는 주문번호"와 함께 취소 문의 ● 주의사항 - 취소 문의 후 문의량, 고객문의 응대시간에 따라 실제 취소까지 평일 기준 1-2일 소요 - 일반 상품은 기존 주문 취소 후 해당 상품이 품절인 경우, 기존 주문 복구 불가 - 이벤트 상품은 해당 상품의 판매 기간 내에만 재주문 가능하며, 판매 기간 내에 재결제 및 취소 요청 모두 진행 필요 - 이벤트 상품의 판매 기간 마감이 주말/공휴일인 경우, 고객문의 확인이 어렵기에 결제 수단 변경 불가 ㅡㅡ If you need to change the payment method, you can only change the payment method through reorder. ○ Normal products - Cancellation is possible first. Inquire about cancellation with "Order number" at "CONTACT > 1:1" ○ Event products - First of all, re-order and ask 'CONTACT > 1:1' to cancel with "Order number you want to cancel" ● Precautions - It takes 1-2 days on weekdays to actually cancel depending on the amount of inquiry after cancellation inquiry and the response time for customer inquiries. - For normal products, if the product is out of stock after canceling the existing order, the existing order cannot be restored. - Event products can only be reordered within the sales period of the product, and both re-payment and cancellation requests are required within the sales period. - If the sales period of the event product is closed on weekends/holiday, it is difficult to check customer inquiries, so payment method cannot be changed.
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Q | [상품/주문] 제공하는 결제 수단이 궁금해요. |
A |
뮤직플랜트 온라인 몰에서 제공하는 결제수단은 주문서에서 확인하실 수 있습니다.
현재 신용카드, 가상계좌(무통장입금), 페이팔, 글로벌 신용카드를 결제수단으로 지원하고 있습니다.
다만, 언어별 온라인 몰(KR/EN/JP/CN)에 따라 지원하는 결제 수단이 달라질 수 있으며, 각 언어별 온라인 몰의 결제 단계에서 확인하실 수 있습니다.
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Payment methods provided by MUSICPLANT Online Mall can be found on the order sheet.
Currently, we support Credit cards, Virtual accounts (deposit without bankbook), PayPal, and Global credit cards as payment methods.
However, depending on the online mall by language(KR/EN/JP/CN), the payment method supported may vary, and this can be confirmed at the payment stage of each online mall by languge.
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Q | [배송] 상품 교환/반품 절차가 궁금해요. |
A |
수령하신 상품의 교환/반품이 필요한 경우 아래와 같은 절차로 진행됩니다.
1. 'CONTACT > 1:1'로 "주문번호"와 함께 교환/반품 요청 2. 교환/반품 요청 확인 후 판매자(뮤직플랜트)가 택배사에 수거 요청 * 단순변심으로 인한 교환의 경우 왕복 택비비 6,000원 우선 입금 요청 3. 교환/반품 상품 수령 후 판매자(뮤직플랜트)가 상품 확인 4. [교환] 교환 상품 재발송 / [반품] 택배비 제외 후 환불 처리
[반품으로 인한 환불 관련 주의 사항] * 구매 시 택배비 무료 혜택을 받으신 경우, 단순변심으로 인한 반품 시 왕복 택배비 6,000원 제외 후 환불 처리 * 구매 시 택배비 3,000원을 지불하신 경우, 반품 택배비 3,000원 제외 후 환불 처리 * '가상계좌/무통장입금'로 결제하신 경우 "환불정보(은행명/계좌번호/예금주명)" 필수 전달 * 취소 승인 후 실제 환불까지 평일 기준 평균 3~5일 소요
[교환/반품 불가 사항] * 포장을 개봉하여 상품가치가 상실된 경우, 이벤트 상품으로 구매 후 교환/반품이 불가한 경우 등은 교환/반품 처리 불가 * 별도 특전이 지급되는 상품의 경우, 부분 반품 불가. 전체 상품 및 특전 반품 필요 * 해외 배송의 경우 교환/반품 불가 (부분 환불 또는 새 상품 재발송으로 진행)
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If an exchange/return of the product you received is required, proceed as follows.
1. Exchange/return request with "Order number" to "CONTACT > 1:1" 2. After checking the exchange/return request, the seller(MUSICPLANT) requests collection from the courier * In the case of exchange due to a simple change of mind, a round-trip delivery fee of 6,000 won is requested first 3. After receiving the exchange/return product, the seller(MUSICPLANT) checks the product 4. [Exchange] Exchange product retransmission/ [Return] Refund processing after excluding delivery fees [Caution for refund due to return] * If you receive free courier service when purchasing, refund after excluding KRW 6,000 for round-trip delivery fee in case of return because of a simple change of mind. * If you paid KRW 3,000 for delivery, refund after excluding KRW 3,000 for return delivery * "Refund information (Bank name/Account number/Deposit name)" when paying with 'Virtual account/Bankbook deposit' Required delivery * It takes an average of 3-5 days on weekdays from approval for cancellation to actual refund
[Not allowed to exchange/return] * Unable to exchange/return if the product value is lost due to opening of the package, if exchange/return is not possible after purchase with an event product * In the case of products with separate benefits, partial return is not possible. All products and special gifts returns are required * Unable to exchange/return in case of overseas delivery (Partial refund or Resend new product)
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Q | [교환/반품] 단순변심으로 상품을 반품하고 싶어요. |
A |
수령하신 상품을 단순변심으로 반품하길 원하시는 경우 진행 순서는 아래와 같습니다.
1. 'CONTACT > 1:1'로 "주문번호"와 함께 반품 요청 2. 반품 요청 확인 후 판매자(뮤직플랜트)가 택배사에 반품 접수 신청 3. 반품 상품 수령 후 판매자(뮤직플랜트)가 상품 확인 4. 택배비 제외 후 환불 처리
* 구매 시 택배비 무료 혜택을 받으신 경우, 단순변심으로 인한 반품 시 왕복 택배비 6,000원 제외 후 환불 처리 * 구매 시 택배비 3,000원을 지불하신 경우, 반품 택배비 3,000원 제외 후 환불 처리 * '가상계좌/무통장입금'로 결제하신 경우 "환불정보(은행명/계좌번호/예금주명)" 필수 전달 * 취소 승인 후 실제 환불까지 평일 기준 평균 3~5일 소요
[단순변심 반품 불가 사항] * 포장을 개봉하여 상품가치가 상실된 경우, 이벤트 상품으로 구매 후 교환/반품이 불가한 경우 등은 단순변심으로 인한 반품 처리 불가 * 별도 특전이 지급되는 상품의 경우, 부분 반품 불가. 전체 상품 및 특전 반품 필요 * 해외 배송의 경우 단순변심으로 인한 반품 불가
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If you want to return the product you received simply by changing your mind, the order of progress is as follows.
1. Request a return with "Order Number" to 'CONTACT > 1:1' 2. After checking the return request, the seller requests a return from the courier 3. After receiving the return product, the seller checks the product 4. Refund processing after excluding delivery fee
* If you receive free courier service when purchasing, refund after excluding KRW 6,000 for round-trip delivery fee in case of return because of a simple change of mind * If you paid KRW 3,000 for delivery, refund after excluding KRW 3,000 for return delivery * "Refund information (Bank name/Account number/Deposit name)" when paying with 'Virtual account/Bankbook deposit' Required delivery * It takes an average of 3-5 days on weekdays from approval for cancellation to actual refund
[Not allowed to return due to a change of heart] * If the product value is lost due to opening the package, exchange/return is not possible after purchase with an event product, etc., return is not possible because of a simple change of mind * In the case of products with separate benefits, partial return is not possible. All products and special gifts returns are required. * Unable to return because of a simple change of mind in the case of overseas delivery
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Q | [교환/반품] 단순변심으로 상품을 교환하고 싶어요. |
A |
수령하신 상품을 단순변심으로 교환하시는 경우 'CONTACT > 1:1'로 "주문번호"와 함께 교환 요청을 해주시기 바랍니다.
교환 요청 확인 후 택배사에 교환 접수를 도와드리며, 교환에 따른 왕복 택배비 6,000원은 우선 입금해주셔야 합니다.
다만, ◎포장을 개봉하여 상품가치가 상실된 경우, ◎랜덤 상품의 버전 교환을 의도하는 경우, ◎이벤트 상품으로 구매 후 교환/반품이 불가한 경우 등은 단순변심으로 인한 상품 교환에 해당하지 않으며 교환 처리가 불가합니다.
더불어, 해당 상품이 품절로 교환이 불가한 경우에는 반품 처리를 도와드리며, 이 경우 환불 금액은 반품 택배비 3,000원을 차감한 금액을 환불드립니다.
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If you exchange the received product for a simple change of mind, please request an exchange with "order number" at 'CONTACT> 1:1'.
After checking the exchange request, we will help you register the exchange with the courier, and you must deposit KRW 6,000 for round-trip delivery fee first.
However, ◎if the product value is lost after opening the package, ◎if you intend to exchange the version of a random product, or ◎if exchange/return is not possible after purchase as an event product, it is not an exchange because of a simple change of mind.
In addition, if the product is out of stock and cannot be exchanged, we will help you with the return process, and in this case, the refund amount will be refunded after deducting KRW 3,000 from the return delivery fee.
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Q | [배송] 해외 배송 시 관부가세가 궁금해요. |
A |
해외 배송 시, 배송비 지불 사실과 무관하게 국가별 관세 정책에 따라 추가 관세가 부과될 수 있습니다. 국가별 관세는 뮤직플랜트 측에서 택배사를 통한 사전 확인이 어렵기에 주문 전 고객이 본인의 국가별 관세 정책을 별도로 확인 후 숙지해야 합니다. 더불어 해외 배송과 관련한 일반 주의사항은 관련 공지(링크)를 통해 주문 전 필수로 확인해주시기 바랍니다. ㅡㅡ Additional tariffs may be imposed on overseas shipments in accordance with the country's customs policy, regardless of the fact that the shipping fee is paid. Since it is difficult for the MUSICPLANT to check the tariff in advance through the courier, the customer must separately check his/her tariff policy before ordering. In addition, please check the related notice(link) for general precautions related to overseas delivery before ordering.
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Q | [배송] 해외 배송도 가능한가요? |
A |
뮤직플랜트 온라인 몰은 해외 배송 역시 가능하며, DHL을 기본 배송사로 이용 중입니다.
DHL 발송이 어려운 국가이거나 현지 택배사 이용이 지원되는 국가의 경우 EMS, FedEx 등을 통해 배송됩니다.
해외 배송과 관련한 주문 전 필독 사항은 관련 공지(링크)를 참고해주시기 바랍니다.
ㅡㅡ
MUSICPLANT Online Mall is also available for overseas delivery, and DHL is being used as the basic delivery company.
In countries where DHL shipping is difficult or where local couriers are supported, it is delivered through EMS, FedEx, etc.
Please refer to the related notice(link) for the required reading before ordering for overseas delivery.
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